Hvorfor blogg?

Soloppgang over Rennesøy

Jeg vil lære mer, så jeg har lest om hvordan starte en blogg. Og det første en bør gjøre er å finne ut hva som er vitsen med bloggen. Hva bør jeg tenke på?

What am I going to do with this?
Lære meg mer it, om programmer, digital fortelling, uttrykke meg, få tilbakemelding
Who is going to read this?
Familien, venner, noen få kolleger, interesserte. Er det mulig at jeg kommer i kontakt med noen med samme interesser som meg?
What kinds of information will I be posting?
Hvordan arbeidet med bloggen går. Ta fram gamle bilder og fortelle historiene. Hva som skjer med meg nå. Bilder jeg tar. Gamle bilder. Bøker jeg leser. Kan hende jeg lager en oversikt over bøker etter hvert som jeg leser.
Why am I doing this?
Lære mer. Få elektronisk kontakt med venner og familie som ikke vil inn på Facebook. For å få respons.
Who am I doing this for?
Først og fremst meg selv.
How often am I going to be posting and adding information?
Klarer jeg mer enn en gang i uken?
Now, compile this information into a paragraph so it looks like this:

This website will be dedicated to X, Y, and Z, and cover the topics of A, B, and C.
The audience will be __________ ________________ _______.
I will be adding posts every _____________ about ________ _______.
I am doing this because _____________ _____________ ________.

Mitt svar

Denne bloggen lager jeg for meg selv, familie og venner og skal handle om arbeidet med bloggen, det jeg gjør med ipod og kamera.

Publikum skal være familie og venner. Jeg skal legge inn nye innlegg en gang i uken. De skal handle om hva jeg holder på med på macen.

Jeg gjør dette fordi jeg vil lære mer. Og jeg ønsker tilbakemeldinger på det jeg holder på med.

Soloppgang

Jeg legger inn et bilde av soloppgangen sett fra Bru fredag 1. august kl 05:46. Så får jeg håpe jeg ser lyset når det gjelder bloggen også. 🙂

1 kommentar

Filed under Blogging

One response to “Hvorfor blogg?

  1. Ingeborg L. Berven

    Kjekt å lese bloggen din – og sms fra Hege!
    Lykke til! Ett år går fort!
    Ingeborg

Legg igjen en kommentar

