For sikkerhets skyld

Jeg har noen få bilder fra Bru i begynnelsen av juli 2003, og så er neste fra Holmen og vannskikjøring i august 2003.

Jeg er en blant mange som har brent meg på ikke å ta backup. Bildene fra sommerferien i 2003 forsvant i et pc-krasj. Det er blitt et hull i historien.
Så en søndag med dårlig vær bestemte jeg meg for å få orden på dette en gang for alle.
Jeg har en ekstern harddisk på 200 Gb. Jeg har iMac med OS X 10.4.11. Der er det ikke lagt inn program for sikkerhetskopiering, sånn som det er i neste utgaven av OS X. Så jeg lette rundt på nettet for å finne et program som kan ta back-up automatisk. Var innom iBackup , men det ble SuperDuper som gikk av med seieren. iBackup er gratis. Mens for SuperDuper har jeg betalt 177,92 for å få tilgang til flere muligheter.
Jeg tror det var det Mars forteller her som til slutt gjorde at jeg valgte SuperDuper.
Etter litt klabb og babb har jeg nå fått en ukentlig backup. Måtte ta en ekstra runde og ordne med at strømsparingen fikk beskjed om å vekke opp maskinen et par minutter før sikkerhetskopieringen skal begynne.

Nå vet jeg at det finnes en backup av alt på maskinen. Og mulighet til å starte fra den eksterne harddisken. Og alt skjer uten at jeg trenger tenke mer på det. Herlig.

Legg igjen en kommentar

Filed under Bilder

Legg igjen en kommentar

