Jubileum

1977, Sky Sing på tur til Valdres

Sommeren 1977 var Sky Sing på tur til Østlandet. Vi bodde på Valdres folkehøgskole på Leira i Valdres. Bildet er tatt med Haralds kamera.

Nå er det over. Det jeg har gledet meg til i hele høst. «Feire jul» med Sky Sing i Petrikirken 22. desember. Og denne gangen var det 40-års jubileum. Det var bare kjempekjekt. Flott musikk. Sindre Eide på trompet i «Deilig er jorden». God stemning. De som går i Sky Sing nå er bare kjempeflinke. Det var så kjekt å høre dem. Selv om de ikke er mange, så leverte de en utrolig bra konsert. Og så fikk vi gamle være med.

På fire sanger utvidet vi koret ganske kraftig og sang gamle slagere som «Kristus lever» og «Salme 150». Den siste hadde jeg ønsket meg. Hege ble også med. Kjekt å stå ved siden av henne i koret. Vi har hatt kjekke øvelser. Kan hende det blir en fortsettelse. Jeg krysser fingrene for det. 

NRK Rogaland var innom på generalprøven og det ble en liten smak i 18:40-sendingen i går. Torsdag i forrige uke var Runar Andersson og Jon Dagsland med i Formiddagslokalen og de klarte å breie seg ut på hele 20 minutter. Med to musikkutt. 

Etter konserten i går var det nachspiel i Aftenbladet sin kantine. Jeg hadde ventet mer folk. Men vi som var der hadde det jo kjekt. Så bilder fra føritiå. Snakket med gamle kjente. Men folk var trøtte og tenkte på morgendagen, så det ble en tidlig kveld. Jeg var hjemme før 23:00. Trøtt og glad.

Legg igjen en kommentar

Filed under Kultur

Legg igjen en kommentar

