Sykle til jobben

Gang- og sykkelstienmellom Madlamarkveien og Morgedalsveien

Denne uken har jeg startet sykkelsesongen. Jeg ble kastet ut i det. Det er vel ofte det beste. Bilbatteriet ville ikke mer.

Mandag morgen prøvde jeg å starte bilen. Men det var nytteløst. Bare å ta fram sykkelen og komme seg på jobb. Helt greit det. Ikke fullt så greit på hjemveien, da pøsregnet det. Heldigvis har jeg regntøy liggende på jobben. Men det er fra forrige århundre og de andre klærne jeg hadde på passet ikke akkurat med regntøy over. Men i min alder er det viktigere å kle seg skikkelig enn å ta seg ut.

Planen var å kjøre innom på Madla og handle det som trengtes til foreningen om kvelden. Det ble en litt amputert handling på Kiwi i Sandal i stedet. Hoppet glatt over nye blomster og mange sorter drikke. Det er grenser for hva kurven på sykkelen kan romme, og hva som er praktisk i pøsregnet.

I løpet av uken har Ørjan ordnet opp. Først med batterilader og så med å kjøpe nytt batteri. Nå er alt i orden. 

En uke på sykkel

Jeg har syklet hver dag. Selv om jeg ikke måtte. Været har jo vært kjempefint, untatt den mandagsettermiddagen. På tirsdag kjente jeg godt at jeg hadde sittet på en sykkel dagen før. Men i løpet av uken har det også gitt seg.  På jobben er det mye sykkelsnakk for tiden. Mange som har meldt seg på Nordsjørittet. Hver mandag er det sykling i Morgenlokalen. Og i løpet av uken forteller Karine og John Gunnar hvordan det går med forberedelsene i bloggen. Jeg har ingen ambisjoner om å bli med i sykkelkonkurranser. 

Nytt langs veien

Sykkelen har stått inne siden før jul. Veien til jobben på sykkel er ikke den samme som i bil, så jeg har oppdaget litt nytt siden sist. Det første jeg gleder meg over er at det er lagt ny asfalt på gang- og sykkelveien mellom Morgedalsveien og Madlamarkveien.  Herlig. Bildet er på toppen av innlegget. Jeg har ofte tenkt på hvorfor vi syklister må finne oss i humpete og hullete veier, mens bilistene alltid skal kunne suse fram uten problemer.

Et lite hus på Universitetet

På Universitetet har de bygd et nytt lite hus. Skjønner ikke hva det skal være til. Uten vinduer. Har ikke tatt mot til meg og spurt noen heller.

Madlamarkveien

Ny blokk ved Madlamarkveien

I krysset mellom Madlamarkveien og Kong Haraldsgate bygges det blokk. Den ser jeg jo når jeg kjører også. Men med sykkelen kan mye lettere jeg stoppe og ta bilde. Der hvor blokken står var det før en bensinstasjon. Jeg tror det var Texaco. Det er lenge siden den ble lagt ned. Men det var i fjor tomten ble ryddet og klargjort for bygging.

Nesten hjemme

Ny gangsti til Lassa

Dere som er innom Sirkeline-bloggen av og til vet at det bygges nytt boligfelt rett ved siden av Konvallstien. I går da jeg kom hjem ble jeg overrasket av at stien som går parallelt med veien mot Lassabanene er blitt en gruset gangvei. Og det legges jord fint inntil. Dette kan bli bra. 

Krysantemumhagen

Nå reiser det seg et nytt hus fra grunnmurene  nærmest oss. Grunnmurene har stått en god stund, men nå skal vi snart få se hvordan husene blir.

Legg igjen en kommentar

Filed under Nabolaget, Ut på tur

Legg igjen en kommentar

