Rådyr i hagen

Skikkelig sur morgen i august. Et rådyr i hagen. Det bryr seg ikke om meg som står og tar bilde i vinduet. Bare står og stirrer. Blitzen går av, men ingen tegn til at dyret vil flykte.

Jeg tok fram IXUS-kameraet og tok opp video. Seks minutter. Her får dere se 1:50. Jeg gikk fra vinduet, da la rådyret seg ned.

Folk går forbi. Har hunden med. Rådyret snur seg litt, men blir stående. Området rådyrene har å bevege seg i blir mindre og mindre og de lar seg ikke skremme av folk.

Tidligere i august har jeg sett rådyr gjemme seg i et bitte lite skogholt mindre enn hundre meter fra huset vårt.

2 kommentarer

Filed under Nabolaget

2 responses to “Rådyr i hagen

  1. Sigrun Bjelland

    Takk, Siri, for at du deler dette synet med oss, ja, , hva skal jeg si: jeg ble ganske andektig av å sitte å se på dette, veldig fint, og kjekt at det var i akkurat deres hage! Fortsett med å knipse i vei! Mor

  2. Siri

    Kjekt du likte videoen. Fredag morgen var det tre rådyr som krysset veien fem meter foran meg på gangstien rett ved huset vårt. Da måtte jeg bare stå og se. Ikke tid for å finne fram mobil eller kamera.

Legg igjen en kommentar

